Asgarova Nargiza
E-mail : nargizaasqarova111@gmail.com
https://orcid.org/0000-0002-1781-7354
https://scholar.google.com/citations?user=4-6PUjQAAAAJ&hl=ru
2000-2001 – The head of the circle in the Republican youth educational – methodological
Bioecosan complex
2001-2003 – Library employee at the Tashkent State Pedagogical
University named after Nizami
2002-2007 – Student of the faculty of pedagogy and psychology of Tashkent State Pedagogical University. Nizami
2007-2009 – Master student of the faculty of psychology of Tashkent state
Pedagogical University named after Nizami
2009-2010 – Trainee teacher at the faculty of pedagogy and psychology of Tashkent State Pedagogical University. Nizami
2010-2013 – Senior lecturer of the Department of Pedagogy, Psychology, and Management of the Regional Institute of Continuing Education and Retraining of Pedagogical Personnel
2014 – present – Assistant of the Tashkent Medical Academy of the Department of Pedagogy and Psychology.
– Tashkent Medical Academy, teacher of the department of pedagogy and psychology.
Born in 1980 in Tashkent. In 2009, she graduated from the Tashkent State Pedagogical University named after Nizami.
2009-2010 teacher of the department of general psychology at Tashkent State Pedagogical University,
2010-2013 Tashkent region Institute of retraining and advanced training of teachers – senior lecturer,
since 2014 Tashkent Medical Academy of the department of pedagogy and psychology – teacher ..
Released and published more than 5 academic – manuals, 2 methodological recommendations, and more than 15 scientific articles.
Article Title: The Role of Problem Education
Technologies in Learning Process. |
Босма | University Press Journals
University Park, Nottingham NG7 2RD United Kingdom, www.upjpress..is Title of the journal: Journal of College Student Development ISSN:0897-5265, E-ISSN:1543-3382.
|
2 | Raupova Sh,,
Mustaffaeva D., Khalikova N., Nurmatov A. Н.А.Аскарова |
Хорижий журналларда чоп этилган илмий маколалар
Синдром дефицита внимания и гиперактивности –
как одна из проблем готовности к школе
|
Босма | Вестник интегративной психологии. Г.Яраславль. журнал для психологов.
2019. №19. 51-53 стр.
|
3 стр | Н.А.Аскарова
|
ОАК (Республика) журналларида чоп этилган илмий маколалар
Депрессив ҳолатларда олиб бориладиган
психокоррекцион ишларнинг ўзига хослиги |
Босма | Мактаб ва ҳаёт журнали 2019 № 7. 15-18 бетлар.
|
3 бет | Н.А.Аскарова |
Психологические особенности женщин с
гинекологической патологией |
Босма | ТТА Ахборотномаси. Махсус сон. 2020 №2.
171-172 бетлар. |
3 бет | Н.А.Аскарова0 |
Тезизлар
Суицидал хулқ – атвор профилактикасининг ўзига хослиги | статья | ЎзМу. Интеллектуал салоҳият тараққиёт мезони. Илмий мақолалар тўплами. 2-сон. Тошкент – 2019 | 6 бет | Н.А.Аскарова, Г.Отамуродова |
Особенности эмоционального стресса у студентов медиков | статья | ЎзМу. Интеллектуал салоҳият тараққиёт мезони. Илмий мақолалар тўплами. 3-сон.
Тошкент – 2019 |
6 бет | Н.А.Аскарова, М.Э.Мукимова |
Психологические особенности онкологических больных | статья | ЎзМу. Интеллектуал салоҳият тараққиёт мезони. Илмий мақолалар тўплами. 3-сон. Тошкент – 2019 | 6 бет | Н.А.Аскарова, Г.У.Отамуродова |
Особенности психологической подготовки больных к операции | статья | ЎзМу. Интеллектуал салоҳият тараққиёт мезони. Илмий мақолалар тўплами. 3-сон. Тошкент – 2019 | 6 бет | Н.А.Аскарова,
Ш.Ф. Ўразбоева |
Проблема воспитания и обучения детей с синдромом дефицита внимания и гиперактивностью | Босма | ЎзМУ. Таълим тизимида рақобатбардош кадрлар тайёрлаш технологиялари
(илмий мақолалар тўплами) Тошкент – 2020. 174-177 бетлар |
4 | Н.А.Аскарова |
Организация занятия с использованием интерактивных методов | Босма | Тиббийтаълимдагиислоҳатлар, муаммоларва
Уларнингечими XVI – ўқув –услубийанжуман.Тошкент 2019. 58-60 стр. |
3 бет | Н.А.Аскарова
А.Н.Сайдуллаев |
Тиббиётда замонавий таълим технологиялари | Босма | Тиббийтаълимдагиислоҳатлар, муаммоларва
Уларнингечими XVI – ўқув –услубийанжуман. Тошкент 2019. 67-69 бетлар |
3 бет | Н.А.Аскарова
А.Н.Сайдуллаев |